Handelsbetingelser

Vi vil gerne gøre det enkelt og overskueligt at handle på vores webshop – uanset om du skal bruge en gave eller chokolade til dig selv.

Hos Kjærstrup tilbyder vi fri fragt på alle ordrer over 300 kr. Du kan betale med en række forskellige betalingskort, og vi sender din ordre med PostNord, som efterfølgende vil sende dig en mail/sms med oplysninger om din pakke.

Herunder kan du læse mere om vores handelsbetingelser.

Generelt om Kjærstrup

Kjærstrup
Ved Birgitte Kjær & Peter Bræstrup

CVR: 27742203

Hovedgade 9-13, Snogebæk
3730 Nexø
Danmark

Email: kjaerstrup@kjaerstrup.dk
Telefon: +45 2725 9800
Etableringsår: 1999

Online betaling

Når du handler på kjaerstrup.dk, kan du anvende følgende betalingsmetoder:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Maestro

Der tages ikke gebyr ved betaling på kjaerstrup.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne er sendt fra Kjærstrup. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Hvis der mod forventning er problemer med din ordre, så kontakter vi dig på det tlf. nr. eller den mail, som du har opgivet ved købet.

Alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms. Vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden varsel, dog ikke efter et køb er realiseret. Vi sender også gerne varer til Tyskland og Sverige.

Fragtpriser

Der er gratis fragt på alle ordrer over 300 kr. Ved ordrer under 300 kr. er prisen 76 kr. Vi bruger PostNord Danmark som distributionspartner. Ved større ordrer anvender vi et lokalt fragtfirma.

Leveringstid

PostNords leveringstider gør sig gældende. Til adresser i Danmark er der som regel tale om 1-2 hverdage.

Bemærk: Hvis du bestiller flødeboller, så sender vi dem altid helt frisklavede. Derfor er det ikke alle dage, der kan sendes flødeboller fra chokoladeværkstedet. Det er mest optimalt at bestille flødeboller mandag-onsdag.

Ved interne pakkehåndteringsproblemer hos PostNord Danmark kan der forekomme længere leveringstid.

Ordrer modtaget i weekenden eller på helligdage eller hverdage efter kl. 12, afsendes efterfølgende hverdag. I yderkantsområder i forskellige dele af landet kan længere leveringstid forekomme.

PostNord

PostNord sender dig en mail/SMS med oplysninger om din pakke, når den er afsendt fra Kjærstrup og registreret i deres system. Hvis du ikke er hjemme, når de leverer din pakke, vil den blive bragt til nærmeste Posthus, hvor du kan afhente den med det modtagne forsendelsesnummer.

Genudsendelse

Hvis du glemmer at afhente din pakke på Posthuset, eller du oplyser forkert leveringsadresse eller nægter at modtage din pakke, så sendes PostNord pakken retur til Kjærstrup.

Herefter vil vi kontakte dig, så vi sammen kan finde en løsning, så du kan få dine varer. Hvis det kræver en genudsendelse af varerne, opkræver vi et gebyr på 76 kr. Dette gebyr kan betales via Mobilepay eller via bankoverførsel.

Kvalitet

Hos Kjærstrup værner vi meget om kvaliteten af vores produkter. Det gælder også i forhold til forsendelse, hvor vi har forsøgt at finde den emballage, der bedst muligt sikrer, at dine varer når helskinnet frem.

Køb af flødeboller

Vi producerer friske flødeboller hver uge, og sender ordrer på flødeboller fra webshoppen ud mandag til onsdag kl. 12. Ordrer på flødeboller modtaget mellem onsdag kl. 12 og søndag sendes den efterfølgende mandag.

Det skyldes, at flødeboller har en kort holdbarhedsdato og at vi ønsker, at du skal modtage flødeboller så friske som muligt.

Bestilles andre varer sammen med flødebollerne afsendes hele ordren først, når flødebollerne er klar.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Der er ikke returret på varer købt på kjaerstrup.dk, da der udelukkende sælges fordærvelige fødevarer.

Reklamationer

Når du handler på kjaerstrup.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du kan få varen ombyttet eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Fragtskader skal anmærkes straks ved modtagelsen af varer til PostNord.

Vi anbefaler at varerne opbevares mørkt (udenfor direkte sollys) og mellem 10-18 grader.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamationsretten ophører såfremt varen har overskredet sidste anvendelsesdato.
Du bedes i den forbindelse kontakte os på kjaerstrup@kjaerstrup.dk.